This film, shot in the midst of the civil war, tells the story of the inhabitants of a Castilian village who want fairer wages. While they are denied even the most basic necessities, the rich locals live in abundance and despise the poor. The struggle undertaken by the peasants is not tolerated by the local bosses, and a massacre ensues. The final sequences were destroyed during the war, so the film is incomplete, but its content is clear enough to be understood.