He was born in Medellín (Colombia) in 1951. He completed his secondary education in his home country, then studied Photography and Dramatic Arts in the United States and Communication Design in Great Britain. He specialised in Television and Film at the BBC. For two years, he taught at university in Bogotá. He has directed several programmes for Colombian television, advertising spots and a number of short films.