Two sisters, Sara and Elena, rent a room in their villa to a young man, Angel, who is working at a translation of the Bible and who has extrasensorial perceptions. Angel and Elena fall in love. Sara, jealousy stricken, is driven mad and locked up in a sanatorium, where she plans her revenge.