These two films attempt to reflect the political and social changes that took place in the country after Franco's death, culminating in the failed coup attempt on 23 February. They show the changes from a sociological point of view and the reaction of ordinary people to what is happening and the process of disillusionment due to unfulfilled hopes, not to mention the discontent of those who would like to return to the past.