The discovery of the dismembered body of Lois Fazenda, a pornographic film actress, forever changes the lives of the Irish Spellacy brothers: Tom, a homicide detective, and Desmond, of the Archdiocese of Los Angeles. The worlds of the church and the police intersect in a complex plot.