In a German prison camp for Allied prisoners of war during the Second World War, a football match is organised between the prisoners and soldiers from a nearby German army base. Eager to escape, the prisoners propose playing a football match against the German national team in occupied Paris. It is a good opportunity for the prisoners to escape, aided by the French Resistance.