Andrea, a young Neapolitan, decides to spend a few days at his aunt's house in Florence, where he meets Marta and falls in love with her. His relationship with Marta reveals his own contradictions and the limits of his character. Outgoing on the surface but shy at heart, he returns to his parents' house for his sister's wedding, but the provincial atmosphere no longer appeals to him. His new Florentine friends, customs so different from those of his hometown, and the possibility that Marta's unborn child could be his, will change his life.