In 1936, Hitler prepares for war. The Germans frantically search for the Ark of the Covenant of the Hebrews, convinced of the biblical legend: "The army that follows the Ark of the Covenant will be invincible." But Indiana Jones—archaeologist and adventurer—is on the trail, as are the American secret services. Thus begins a race across three continents in which "Indy" Jones, along with the beautiful Marion and a few friends, must face the long arm of the Nazis. What neither side imagines, however, is the immense supernatural power that will ultimately dominate them.