Tour of Artxanda, one of the most beautiful spots in Bilbao, discussing its funicular railway, its green areas, its buildings, its farmhouses, its people, but above all its famous San Roque chapel, which, after the damage caused by the civil war, has been lovingly restored by the residents of Artxanda. After commissioning a new sculpture of San Roque from the sculptor Francisco Javier Santos (we attended the process of its creation at his studio in Madrid), it was inaugurated with all honours. The reopening was attended by the authorities of Bilbao and Sondica, and the celebration ended with a fellowship meal.