The phenomenon of transhumance is also evident in various areas of the Basque Country. Since time immemorial, shepherds from the Salazar and Roncal valleys have brought their flocks down to Bardena every autumn, where they spend the winter. Transhumance is an attempt to preserve this way of life for posterity, highlighting its close communion with nature, its most ancient elements as opposed to those of modern incorporation, and the human drama of the shepherds.