San Francisco de Tiznao is a small and dusty Venezuelan town that languishes waiting for its own end. It will be covered with a thick layer of concrete and replaced by a new town under construction. A small inhabitant of this town, Amaranta, does not want to see her inhabited landscape die. She wants to stay between her streets and houses known and loved by her. Hand in hand with her, the small place of imminent destruction is reconstructed in a dreamlike and mental way.