The bells ring sadly in a small Mexican village, while the humble peasants attend the funeral of the head of a family. When the widow reports that the little left by the deceased will be divided among all the debtors, most protest.
"Milusos" takes the road to his town, and as he walks away, he stops from a hill to contemplate for the last time the landscape of the great Mexico City. Faced with this image, he sourly makes the sign of violently joining his fist with his shoulder, which means that the whole world knows.