The fate of Paul de Wit, a forty-year-old history teacher, is enviable from several points of view. He has a happy family life together with his wife and his two children, a job he likes and he has been commissioned to write a book on the French Revolution. But this does not fully satisfy him, a strong ill-defined anxiety pervades every aspect of his existence.
Paul travels to Paris to search for data for the book he must write. In this city he establishes a love relationship with a young Jewish student, to whom he tells that he was born in 1943 in hiding, and was the only member of his family to escape deportation, he never met his parents or his only brother.
Back in Holland, he carefully looks at a photograph that he has taken of Nadine in the Bastille, discovering that just behind her a man is passing who is looking at him insistently. He makes some enlargements of that photograph, of the mysterious character and discovers his obsession with this stranger. He is finally convinced that it is his brother Philip, whom he believed to be missing.
Animated by a hope that it is this one, Paul, leaving aside his ghosts and all his ties that unite him with everyday reality, goes in search of his brother.