In their spare time, after their studies or work, children and adolescents come together to learn to fight bulls. In their stomachs there is no hunger like in the past, their dreams do not lie in having farmhouses, their desires are far from wanting to be famous. His dream is only to be in front of the bull.
Their impatience, the arrival of the "maletilla" that recounts their experiences, make them want to leave the car with horns, to embark on the adventure of facing, as they call it, "the one with the black legs".
One of the students leaves his home. His father prohibited him from engaging in bullfighting where he had failed. The father asks one of the teachers to find his son. The bullfighter returns home. A bullfight is organized and he is the great winner.
Luis Miguel, the son of Pedro "el banderillero" continues his ascending career, while at school everything remains the same.
The news arrives that he wants to leave bullfighting. The old professor must intervene once more.
After a conversation, the old teacher will return to the ring to give his best student the alternative.