As if moved by the wind and chance, the bell of the hermitage of San Pelayo begins to ring insistently. This hermitage stands in the center of a wide valley. Attracted by the rhythmic and continuous ringing of the bell, the santero arrives and finds that it rings by itself. From the river that is born in that same place the water flows stained with blood.
The santero summons several local people, who, gathered for a whole night around the fire in the hermitage, tell stories about San Pelayo.