Two friends, 'freelance' television reporters, live together. Imanol is the cameraman and Javi the sound technician, and they cover the information on Euskadi during the years 1980-81.
They also carry out diverse and varied reports, helped by a television presenter and documentary filmmaker, creating bonds of friendship between them. They come to consider making a fictional film, outside of the TV channels for which they work.
However, the fact of working for information, closely following the events in Euskadi, the ETA attacks, and the climate they create in their environment, cloud the friendship of Imanol and Javi. The different ideological conceptions of the two characters become stronger and stronger, leading to discussions and confrontations. The contradictions are becoming more and more acute.
The dramatic events of February 1981 (Ryan's death, Joseba Arregi's death, 23-F), not only caused a change in the political situation, they also removed some foundations.