The night. The sea... a sandy beach protected by cliffs. Jusqu'à la nuit is inspired by the moral question of desire. How civilized people manage and mess up in a situation founded on uncontrollable emotion. At a mundane party, Renaud meets Simra. Brutal and shared desire. Louis appears, a man from the deranged past who is upset by this present.