He is young, he has a woman he loves, but his attitude resembles that of the old men in Samuel Becket's Endgame, who wait without hope for his disappearance.
His sick mind is revealed, in the drawings he creates, as an artist without a contract, and in which his humunculi are devoured by objects that turn into ferocious piranhas.
That strange happiness that he seeks, because like Godard's character, between sorrow and nothingness, chooses nothingness, perhaps it culminates when constant wakefulness and unconscious sleep coincide in a scream in a desert that symbolizes the total stripping of the "I".