On television there is a big scandal. The recording has gone by for days, it is late. "Don Juan's night" is getting complicated. In addition, the technicians threaten to strike. The protagonist is the lover of the Director of the chain, and one afternoon, as if by chance, she asks Federico what would happen if his wife had a lover. He is sure of his wife. Bibi, the protagonist, has commented to Federico that when a woman is in love with her, she sighs without rhyme or reason and stays at times gazing at the stars.
When he returns home, he finds Elena contemplating the firmament, so he draws up a plan to find out if his wife has "another" and orders the director of "La noche de don Juan" to woo his wife, and investigate for him.
Federico, fascinated by his own game, attends the seduction attempt. Elena, who has been an actress, asks Óscar for a role to live her most beautiful night and Federico, taking the game to the limit, forces him to give it to her.
A senior television executive thinks that Federico uses television as a private estate and asks for his resignation, but curiously this character is also looking for his "most beautiful night". Federico, immersed in an exaggerated jealousy and playing with masochism, asks his wife to also seduce Luis, his immediate superior. He watches with bitter pleasure as his wife obeys him, and tries to discover who the "other" is. The television strike breaks out, rehearsals are stopped, a comet passes through the Madrid sky, Elena will play the part she wants, Bibí sighs inwardly looking at the sky, Luis has a new secret love and Federico begins to feel jealous again. Floors within dreams. The recording of "The most beautiful night" begins.