A small gang of hooligans from Lisbon, made up of characters such as Renato "El Pacífico"; Marlene, his friend; Silvino, a specialist in chase races with the police; Adelaide, a romantic girl who dreams of her prince charming; Arnaldo, also called "El figurante" because of his hopes of becoming a great actor; Flavio "The Doctor", named after his companions for being the brain of the gang; Pedro "El justiciero", who attacks his primary school teacher with a painting by Salazar, is going to deviate towards the dangerous paths of crime when he comes into contact with a mysterious Italian (supposedly a mafioso), and with whom they are going to attempting to steal part of the important Lalique Collection from the Calouste Gulbenkian Foundation Museum in the Lisbon capital.
The film tells the story of this assault based on words, action and music and shows us the portrait of each one of these characters, their destinations until the planned action takes place but it does not turn out the way they expected...