Two friends - the marine aviation pilot Pavel Kuznetsov and the aviation engineer Viacheslav Mujin - are admitted as cosmonauts. But the years go by and the opportunity for their space flight does not come, they always remain as reserve pilots. It is his companions who are sent on cosmic flights to cross the celestial spaces.
But everything comes, and his dream also comes true. They are chosen for the next flight.
The Cosmos, however inaccessible to your dreams so far, expects to subject them to a tough test. The space station in which they travel is a real problem; the capsule is unsealed, the spaceship becomes unmanageable. Now the time has come to long for the return of orbit.