The story takes place in Sicily at the turn of the century. Story of frustrated love. Adrina has married Antonio, but who she really loves is her brother Césaar. She lives this love frustration with resignation, just until an irreversible evil causes her love to explode and her joy of living begins. The future does not exist, the minutes of the present are lived face to face, on a journey towards death, but also towards happiness.