"The Robe" was the great blockbuster with which Fox began a new panoramic format. The enormous success of the film, which became one of the highest-grossing films of its time, established cinemascope for at least a decade. And he agreed with Zanuck in casting a relatively inexperienced actor at that time, instead of Tyrone Power or Gregory Peck, candidates for the leading role.