Simplicity, inner tranquility, harmony, the achievement of the highest sophistication with natural means, these are the essential values of Chanoyu, the traditional art of serving tea. This tape is dedicated to Kakuzō Okakura's The Book of Tea and is an ironic commentary on our Western culture. Using a simple storyline, a nervous young couple, bad tea, and bad television, the filmmakers show what's left of this ceremony. But beneath the surface of the obvious lies beauty and elegance. The harmony that seemed lost is still there.