In this film, Klaus vom Bruch works as a duo for the first time and takes his cinematic outbursts further than ever. It is the erotic game of a man and a woman, which turns into a fight for a kiss, perhaps a fight between them. The sound montage of a fragmented tap dance by Fred Astaire manages to simulate the plunge of a locomotive and the force of the hectic movement is prolonged in the violence with which Klaus vom Bruch makes his passion known.
The screeching sound jumps from right to left and back again, as a reinforcement in the representation of the male-female antagonism.