"The material for this film is taken from a performance I did in May '83 at the Serpentine Gallery. A kind of blitzkrieg that takes place on a large table. The cutouts were drawn from past and present historical moments: famous politicians, heroes , movie stars and a multitude of images associated with war and conflicts".
The tape is not a mere documentation of the performance but an extension of it and thus a work in itself, deliberately structured to emphasize the filmic references from which they were drawn but now revived with disturbing irony and innocent loss of context.