Torres is based on the theories of the neurologist Paul McLean, who distinguishes three superimposed levels or strata in the human brain, the most primitive of which would present a great similarity with the cerebral structure of reptiles. Through the montage of archival images and allegorical images, Though Limo identifies the reptilian nature of certain human behaviors under the symbol of the tank as a vehicle-limousine of militarism and bellicosity.