Originally designed for students at the Faculty of Philosophy and Education Sciences in Zorroaga, it aims to offer several perspectives on schizophrenia. On the one hand, there is the technical discourse of official psychiatry; on the other, the direct testimony of a 'patient'; and finally, the existential dimension and scope of that human experience.