Lo ofrecido is observation of nature and expression of feelings towards it. Expression made up of journeys, gestures and presences. Lo ofrecido is exactly the representation of a continuous process: what my eyes see and the meaning of that gaze. "The daughter, though prematurely brown, of a mother we love with our own eyes."