Amets Apirilaren 26an involves the creation of real images (still and moving) in an expressionist style. The images, accompanied by Antton Valverde's music about the bombing of Guernica, complement each other rhythmically. In a way, it is a music video in which sound and image come together, but it is different from the usual ones seen on television. Although seemingly complete, it is technically simple, conditioned by a lack of resources.