A black girl who has managed to "pass for white" and be treated like one, is freatly humillated when her first love, because of her race, cannot repress certain feelings of revulsion towards her. The makers of the film show racist feelings to be a negative aspect of human behaviour but without moralising to the viewer. So that attitude of revulsion felt by the leading character is shown as a reaction which the man could have felt with regard to a completely different problem.