This film, which has an alternative title, Rebel With a Cause, is not far, thematicalle, from that other film of a similar title starring James Dean. The family conflict in a working class setting, and the rebelliousness of a young man who goes from robbery to reformatory, form the basis of the plot. The young man, Colin, will stand out in the institution for his endurance in long-distance races, which get the attention of the director who insists on training him for competition. As he trains, he sees flashbacks of his life. He sees his girlfriend and his best friend. There is also his father, who dies of cancer, and his mother who tries to overcome the insecurity experienced with his father by having an affair with another man. The day of the race arrives. Colin leads the field. He is about to cross the finish line. But he stops and looks up into the stands with disdain at the recorm school Director there, who cannot understand why...