Young Alphonse von Worden, a captain in the Waloon Guards of the King of Spain, crosses the abruptly-rising mountains of the Sierra Morena. One night he stops to rest in an inn where he meets two Moorish princesses who reveal to him a secret: he descends from a powerful Moorish family and his destiny is to perform great deeds. But before then he must go through a series of trials to prove his valour, honesty and honor. It is in this way that von Worden will become a witness to and hero of extraordinary events. He will be pursuede by ghosts, by the devil-possesses, by the devil himself and even by the Inquisition.