Roland is a young dreamer, a studious individual who wishes to give some meaning to his life. In the course of the same day he meets Frankie, a sailor; Cécile, a teenage girl who reminds him of a childhood love, and Lola.
The latter, a ballerina and mother of a son, represents his ideal woman. Lola talks to him of her love to Michel, the father of the child who seven years earlier left to seek his fortune. It is now when Roland believes he has found his reason for living. But this concrete circumstances slips away, vanishing s if it had been a dream.