El tango en el cine (The Tango in the Movies) is the first compilation of most of the scenes containing this musical form in the world cinema. So that there are scenes like that of some midgets in The Stike by Sergei Eisenstein who do tango steps, as also do couples like Laurel and Hardy, and Gloria Swanson and William Holden.
And there is a lot more: the tango in Paris, nights in Buenos Aires, parents and children, the background orchestras and all of those people of the 30's who were tango-lovers and lovers of the night no matter where they were.