The action takes place during Second World War. A young man who works as a railway station employee worries more about his sexual shyness that about the war. After making love for the first time with a young Partisan girl, he blows up a German ammunition train. The film is a moving and funny portrayal of the transition form adolescence to virility. This film won the Oscar for the Best Foreign Film of 1967.