Anie Sullivan arrives at the home of the Kellers to teach Helen, a dreaf dumb and blind girl of seven, to make her way in life. Helen's parents think there is no hope for their child. Spoiled and undisciplined, she makes Annie's task unmanageable. To obtain better results the teacher asks that a garden house be fixed up so she can use it to be alone with the child. There two weeks pass without any success in overcoming Helen's stubborness. After many difficulties, Annie sees her efforts rewarded when, back again with the family, the little girl has clearly opened up to Annie's knowledge and warmth.