The action takes place when Hungary is under Austrian rule. It is 1969. A large group of peasants are concentrated in a fort to try to locate the maquis among them and especially their boss, Sandor. Once the first "guilty" has been denounced by a woman, a tragic game is unleashed in which each accused man, if he wants to save himself, will have to denounce someone who is more guilty than him. A climate of unbearable tension, heading towards the most absolute baseness, is created in the field. However, the prisoners manage to overcome it, although this will not do them much good, since amnesty will only be offered to them on the condition that they enroll in the Imperial Army.