Skolimowski portrays in this film an atmosphere dominated by sex; that is to say, by repression and the industry built up around it. The characters, possessed of a "standard" psychology, are the victims and at the same time the promoters of their situation. Like the protagonist, a boy of 15, shy, virginal and inexpert, who falls in love with his co-worker at a public bath house, a dark and gloomy place. She, for her part, spends her free time going between this boyfriend and her official fiance, trying desperately to take advantage of the few possibilities of fulfilment that life offer her. Mike begins a feverish pursuit of the girl, trying to locate her everywhere, hoping to have with her his first sexual experience. Behind this sordid game there is a masturbatory and impotent dread, until in the end she dies as a consequence of an accident which he provokes, following the first, frustrated experience.