After the shipwreck of his ship, Robinson Crusoe finds an island, apparently deserted and organizes to survive. He settles in a grotto and with the elements of the island, he prepares bread and wine. After a while, he finds an indigenous man whom he saves from being gobbled up by his fellow tribesmen, and makes him his servant. After christening him Friday, he begins to educate him with all the elements of Western culture.