The title sounds like a tango. To a certain extent, it is an anti-tango film since the hero is a poor fellow who lives on the victories achieved by his figthing-cock, a poor guy who falls in love with Francisca and takes her to his place. The only trouble is that he falls in love with yet another one. And for the sake of this second mistress, Aniceto sells his cock. But when he decides to get it back, he is shot to death in a farmyard.