Dámaso is almost a tramp. He lives ni a small village, does not work and is supported by his pregnant wife, who is older than he is. One night, Dámaso steals three billiard balls, yet charges are made against a foreigner. Though feeling safe, Dámaso realizes that since the owner will never buy new balls, the village has grown ever more boring. So he decides to put them back without anybody noticing it. And what was only just mischief becomes a heroic deed.