Ete and Ali finish their service at the same time. But they feel little joy at being able to return home. Ali, a big felllow full of energy, knows that his village is a dead place, while Ete has discovered that his wife has taken up with another man. They both decide to go to Prague, but first they pay a visit to Ete's hometown, because Ali has tried to convince Ete to throw his wife's lover out of the house. As Ete is incapable of hurting anyone, of taking revenge, Ali takes justice into his own hands and transforms himself into Ete's hero. Ali's attempts to re-unite the separated couple fail. Mary, desperate for a true love, gives herself to Ali. Ete leaves. One day, the two men meet again and the story begins all over again with Ali's joveial proposition: Why not go together to the city, where the loveliest girls from the surroundings areas can be found? But this time Ete cannot share and adventure with this man who was once his great friend.