The film's central characters are an old man, an ex-illusionist and a young acrobat who sffers from a marked limp caused by an accident. Sajek, the latter, decides to finish the mediocrity of his life and becomes obsessed with the idea that the only way out is a world-beater of an act. The past master of this act is the old man, Lipot Binder who, in days gone by, used to travel around different countries with his illusionist act "The Man Imprisoned in Ice". The old man, himself, is, in fact, imprisoned, a prisoner of solitude in his hotel room, a prisoner of the past, a prisoner of himself.