Carmona is a guard at a branch of the Banco Metropolitano in Caracas who is killed during a hold-up of the bank. Inmmediately the radio provides details of the event which reach the ears of one Doctor Herrera, well-connected at the highest levels of the judicial process. Herrera attempts to combat public indifference to this death and proposses a "Carmona" campaign at a national level with a view to sensitising public opinion.
It is later discovered that the murdered policeman had formerly been a common criminal, but the campaign is in its advanced stages and the image of the police cannot be placed in jeopardy.