The country is at war and the Pope visits Argentina. On the previous day another "visitor" arrives: Emilio (Norman Briski), an exiled actor who returns to take part as the leading man in a play. He also meets with his "followers", those old friends whom he had to leave eight years before and whom he now convokes: Jorge (Arturo Maly), a biologist who investigates fertility problems and who suffers the inquisitorial terror which reigns in the University; José (Lorenzo Quinteros), a lawyer who abandoned his profession after his partner's disappearance and who has taken cover working as a professor in a little known night school, and Alberto (Víctor Laplace), a bookseller who has been in jail and who makes a living manufacturing flags. Something remained pending among the four friends, a childhood oath which tests the persistence of loyalties and affestions. Aside from their pranks and regressive playfulness, the violence of their new encounter exposes un healed wounds, hidden betrayals, deferred ideals and omissions.
The dictatorship has set its mark upon them and they are now at odds. A flag emerges from the challenge. An own, self-asserting, transgressive and libertarian flag, which is denied at the precise moment of its creation.