Zina is the story of a young woman torn apart because she is forced to live onthe edge of events which shook the world. Escaping from Stalin's Russia, Zina seeks out a father whom she hardly knows. Their reunion is a disaster. While she craves his love and attention, he is engaged in a desperate fight against the rising tide of fascism. Feeling bitter and rejected she goes to Berlin just as Hitler is making his most serious bid for power. There she becomes the patient of a brilliant psycho-analyst, Professor Kronfeld. His attempt to cure this fascinating and complicated "victim of history" is set against the growing collapse of Europe itself.