A journalist, Lucas, return to Bilbao after an absence of 15 years. He is a man with a dense past, who tries to begin a new life in the Vizcayan capital with its difficult athmosphere. He meets a woman, Olatz, with whom he begins a relationship where their differences of age and social environment come to create an intense mutual dependence. But a series of dramatic events threaten their relationship to the point of rupture.