Martín Lobo is an Uruguayan who has lived in exile outside his country for more than thirteen years. He comes to the city of Lugo from the United States to take over as coach of the local basketball team. He is accompanied by his daugther Paloma, child of his failed marriage to an American woman who is insistent in demanding custody of the child. Father and daugther, closely united, live through this new experience with a certain uneasiness, because there are certain circumstances which make it strange and difficult.
Martín has not come to Spain concerned only with fulfilling his contract with the basketball club, but rather in rearch of a woman, whose name is also Paloma, his true love who he has not seen in fifteen years. Actually, Martín knows nothing about basketball, and could not care less, and continues to look for her to the detriment of his obligations. When he finds her the tries to remake his life with her, to reconcile his past. But too many years have gone by and it is impossible. Moreover, his daugther decides to leave him and return to her mother in the United States. Martín winds up alone, and in his search for new stimulations which will help life go on, he comes to find them in basketball.