Antonio Morelli is a serious and well-known lawyer. His son, Marco, is finishing his schooling. The boy's mother died when he was very young and now father and son live alone. Antonio discovers by chance that his son mainlines heroin and his reaction is firm. This is the beginning of a dramatic conflict between the two which grows harsher and harsher. Two women are involved in the story: Francesca, Marco's companion, and stefania, the woman Antonio loves in secrecy. The fierce ardor of Antonio in his efforts to gain back his son means his progressive estrangement form his work, and, as a consequence, growing economic difficulties. With these hardships is born a wave of desperation which leads Antonio -just as Marco's continual blackmail reaches its worst extreme- to follow his son into the use of drugs. Antonio gives himself a fix in front of the boy. Now their relationship is one of equals. It is the start of a new relationship which will shake both of them out of the nightmare of drug addiction.